Tervetuloa mukaan Humanistiliiton toimintaan

Kesällä humanisteja voi kohdata vaikka Loviisan Rauhanfoorumissa 4. – 6.8.2018

Humanistiklubin tapaamiset ja keskustelut jatkuvat syyskuussa 2018

Humanismin Päivä järjestetään Helsingissä Paasitornissa 10.11.2018

Tiedot ja aiheet tarkentuvat kevään ja kesän aikana

Voit lähetä ajatuksia, ideoita, kommentteja ja kysymyksiä yhteystietojen kautta

Tervetuloa mukaan kuuntelemaan, keskustelemaan ja ideoimaan

Humanistiliitto mukana Suomen sosiaalifoorumissa 2018

Humanistiliitto järjestää yhdessä Vapaa-ajattelijoiden kanssa työpajan demokratiasta Suomen sosiaalifoorumissa sunnuntaina 22.4.2018 kello 11.00 – 12.30. Pohdimme demokratian merkitystä, sen vahvuuksia ja haasteita. Sosiaalinen media ja disinformaatio vaativat kansalaiselta tarkkuutta. Alustuspuheenvuorot käyttävät Irma Peiponen ja Mojibur Doftori.

Sosiaalifoorumi järjestetään Helsingissä Töölössä ruotsinkielisellä työväenopistolla Arbiksella osoitteessa Dagmarinkatu 3 00100 Helsinki.

Tervetuloa mukaan keskustelemaan ja kuuntelemaan luokkaan 44.

TO 8.3.2018 Humanistiklubi: Sukupuoli-identiteetti ihmisoikeutena

Suomen Humanistiliiton kaikille avoin Humanistiklubi kokoontuu torstaina 8. maaliskuuta 2018 klo 18 Familiassa Yrjönkatu 29 A (ovi on porttikäytävässä).

Keskustelua aiheesta “Sukupuoli-identiteetti ihmisoikeutena”. Asiantuntijana mukana Setan puheenjohtaja Vilma Lampinen.

Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan!

Setan materiaalia

Torstaina 11. toukokuuta Gun Winter aiheesta “humanistiliikkeestä Suomessa”

Kevät on saapunut,

saavu siis sinäkin! Torstaina 11. toukokuuta klo 18 Helsingin humanisteissa puhuu Gun Winter humanistiliikkeestä Suomessa. Gun on yksi Suomen Humanistiyhdistyksen perustajista.

Paikka on keskeisesti sijaitseva ja helposti saavutettava Familia Club osoitteessa Yrjönkatu 29 A, katutasoa seuraava eli 4. kerros (ovi on rappukäytävässä linja-autoasemalta tultaessa juuri ennen Amos Anderssonin museota, URL http://w3w.co/nuorekas.joulupukki.savulohi ).

Tilaisuus on kaikille avoin ja ilmainen, joskin toiveena on viiden (5) euron oviraha vuokrakulujen kattamiseksi. Tarjolla on kahvia sekä teetä.

Keskustelutilaisuus 13. huhtikuuta 2017

Kiirastorstainakin tapahtuu. Helsingin Humanistiyhdistys kokoontuu torstaina 13. huhtikuuta klo 18. Keskustelemme hyvän ideasta linjalla Sokrates, Buddha, Kungfutse. Valaistummeko viidestä hyveestä vai tunnemmeko itsemme?

Maaliskuun luento – Pakanuus Venäjällä. 9. maaliskuuta 2017.

Maaliskuun luennon pitää FT Kaarina Aitamurto aiheesta “Pakanuus Venäjällä“. Päivämäärä on kuun toinen torstai, tällä kertaa 9.3.2017. Tilaisuus alkaa klo 18.00.

”Suomi ja suomalaiset” lauantaina 25. maaliskuuta 2017

Suomen Humanistiliiton kevätseminaari ”Suomi ja suomalaiset” lauantaina 25. maaliskuuta klo 10 – 16 Paasitornissa huone 401, Paasivuorenkatu 5 A

klo 10-12 Suomi valtiollisen itsenäistymisen aikana

• Taloudellinen  tilanne, prof. Reino Hjerppe. Artikkeli Suomen Talous itsenäistymisen aikaan
    Poliittiset tapahtumat, VTT Mikko Majander, Kalevi Sorsa -säätiön toiminnajohtaja
  • Omakustanteinen lounas

13-15 Suomalaiset

• Myyttinen matka, luontokuvaaja Heikki Willamo
  • Suomalaisten geneettiset juuret, yliopistolehtori Päivi Onkamo
  • Kahvi

15-16 Bergbomin perintö ja jännitteet teatterikentässä itsenäisyyden alla, teatteritutkija Pentti Paavolainen

16-17 Suomen Humanistiliiton liittokokous

Desekularisaatiosta Siperiassa -torstaina 9. helmikuuta 2017

FL, teol.yo Matti Pulkkinen kertoo desekularisaatiosta Siperiassa torstaina 9.2.

Paikka on Familia Club ja kaikille avoin tilaisuus alkaa klo 18.00. Osoite on Yrjönkatu 29 A, katutasoa seuraava kerros (ovi on rappukäytävässä linja-autoasemalta tultaessa juuri ennen Amos Anderssonin museota, URL http://w3w.co/nuorekas.joulupukki.savulohi ).

Tilavuokran kattamiseksi toivomme viiden euron ovirahaa. Kahvi tai tee sisältyy.

Tervetuloa paljon!